Politica de Retur

Politica de retur – ZEP.RO

1. Dreptul de retragere

Conform O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, clienții persoane fizice au dreptul să returneze produsele achiziționate online în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului, fără a fi nevoiți să justifice decizia.

Persoanele juridice (firme, PFA, ONG-uri etc.) nu beneficiază de drept de retur, conform legislației, întrucât acest drept se aplică exclusiv consumatorilor persoane fizice.


2. Condițiile generale pentru acceptarea returului

Pentru a fi acceptat, produsul returnat trebuie:

  • să fie în starea în care a fost primit, fără urme de utilizare, montaj, zgârieturi sau deteriorări;

  • să fie returnat complet, cu ambalajul original, toate accesoriile, manualele, etichetele și eventualele cadouri promoționale primite;

  • să nu fi fost utilizat peste limita necesară verificării.

Dacă produsul returnat nu respectă aceste condiții, ZEP își rezervă dreptul de a refuza returul sau de a reține o sumă proporțională cu deprecierea produsului, conform art. 14 alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2014.


3. Procedura de retur

  1. Anunță intenția de retur prin:

    • completarea formularului de retur de pe site, sau

    • trimițând un email la 📧 zepromania@gmail.com, sau

    • apelând la ☎️ 0230 706 399 (L–V, 09:00–17:00).

  2. După confirmare, trimite coletul printr-o firmă de curierat la adresa comunicată de echipa ZEP.

  3. Costul transportului pentru retur este suportat de client, cu excepția cazurilor în care:

    • produsul este defect sau neconform,

    • s-a livrat un produs greșit.

  4. Include în colet factura fiscală, certificatul de garanție și toate accesoriile / ambalajul original.

  5. Nu se acceptă colete trimise cu ramburs (plată la livrare).

  6. După recepția și verificarea produsului, ZEP va rambursa contravaloarea acestuia în termen de maximum 14 zile calendaristice, prin aceeași metodă de plată folosită la achiziție (sau prin transfer bancar, după caz).


4. Produse excluse de la retur

Nu se pot returna:

  • produse personalizate sau realizate la comandă;

  • produse consumabile (uleiuri, filtre, materiale de unică folosință etc.);

  • produse cu motor termic (motocoase, drujbe etc.) care au fost alimentate cu benzină/ulei;

  • produse care prezintă urme de montaj sau utilizare;

  • servicii (testare, montaj, prelungire garanție etc.).

Aceste excepții sunt prevăzute în art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014.


5. Produse livrate greșit sau deteriorate

Dacă produsul primit este diferit față de cel comandat sau prezintă defecte din transport, clientul trebuie să notifice ZEP în termen de maximum 24 de ore de la primirea coletului:
📧 zepromania@gmail.com
☎️ 0230 706 399

Produsul va fi înlocuit gratuit sau, dacă nu este disponibil, valoarea sa va fi rambursată integral.


6. Rambursarea contravalorii

Rambursarea se efectuează prin transfer bancar sau în contul cardului utilizat la achiziție, în termen de maximum 14 zile calendaristice de la primirea produsului returnat.


7. Bază legală

Această politică respectă prevederile:

  • O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor;

  • Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic;

  • Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor.


8. Important

  • Achizițiile realizate în magazinul fizic nu beneficiază de dreptul legal de retur.

  • Retururile se procesează exclusiv prin formularul de retur sau prin contactarea echipei ZEP.

  • Persoanele juridice nu au drept de retragere conform O.U.G. nr. 34/2014.